چگونه با استفاده از ترفندهای سینمایی در ساخت فیلم صنعتی، فیلم خود را قوی تر بسازیم؟!
مرداد ۱۸, ۱۳۹۷
۱۲ مدل مختلف از انواع ویدیو مارکتینگ که کسب و کار شما را متحول می کند.
مهر ۳۰, ۱۳۹۷

آیا تابحال نام فیلم پرزنت به گوشتان خورده است؟! اصلا منظور از پرزنت کردن چیست؟

امیدوارم تصور نکنید که فیلم پرزنت یک فرمت عجیب و غریبی از فیلم سازی است. پرزنت به معنای معرفی کردن یک محصول، خدمات، شرکت، کسب و کار، شخص، برند یا ... است.
تا سال هایی پیش همه شرکت ها برای معرفی کردن خود در سمینارها یا دیگر مجامع از پاور پوینت، عکس و دیگر ابزارهای ساده استفاده می کردند.
اما امروزه یکی از ابزارهای جذاب برای معرفی کسب و کار یا شرکت ها، ساخت فیلم پرزنت یا همان فیلم هایی است که در ایران به فیلم صنعتی معروف است.
این فیلم ها امروزه نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
شما از طریق این فیلم ها و ایجاد کمپین و برنامه های تبلیغاتی می توانید خریداران خود را به کمپین های محتوایی خود دعوت و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.
امروزه انواع مختلفی از فیلم پرزنت (معرفی شرکت) وجود دارد که در این مقاله قصد دارم هفت نوع از این فیلم ها و اهداف آنها را برای شما تیتروار توضیح دهم.
1 – ساخت فیلم پرزنت با اهداف آموزشی:
یادمان باشد که ساخت فیلم صنعتی یا پرزنت صرفا با اهداف تجاری انجام نمی گیرد بلکه برای استفاده های آموزشی نیز به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. همیشه آموزش و یادگیری با استفاده از فیلم های ویدیویی آسان تر میشود.
امروزه بسیاری از شرکت ها برای معرفی و آموزش کاربرد محصولات خودشان فیلم های آموزشی تولید می کنند. در واقع این شرکت ها ترجیح می دهند به جای آموزش از طریق تهیه کردن بروشورهای همراه با محصول، از فیلم به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده کنند.

2- تولید فیلم پرزنت با هدف فروش:
هر کسب و کاری برای معرفی محصولات و خدمات خود و افزایش فروش نیازمند به برنامه ریزی و بازاریابی است.
یکی از ابزارهای مهم در معرفی محصولات و خدمات شما نمایش فیلم های جذاب تبلیغاتی در کمپین ها، فضاهای مجازی، نمایشگاه ها و … است. شما امروزه زیاد مسابقات و آموزش های آشپزی را میبینید که با هدف فروش طراحی و اجرا می شوند. همه این ها طرح هایی از فیلم پرزنت هستند که هدف فروش را تعقیب می کنند.

3- تهیه فیلم پرزنت با هدف بیان اهداف سرمایه گذاری:
امروزه بسیاری از مدیران کسب و کارهای جدید برای جذب سرمایه گذاران به سمت کسب و کار خودشان، نیاز به ارائه اطلاعات کافی از اهداف آن کسب و کار و بیان ویژگی های آن برای سرمایه گذار هستند. بهرحال همه ما این را می دانیم که هیچ سرمایه گذار موفقی بدون توجیه درست و کافی حاضر نیست تا سرمایه و پول خود را بدون حساب و کتاب در اختیار ما بگذارد.
لذا تهیه فیلم مناسب با این هدف می تواند بسیار راحت ذهن سرمایه گذار را درگیر و او را برای دریافت پیشنهادهای شما آماده سازی کند.

4- تهیه فیلم پرزنت تبلیغاتی:
همانطور که میدانیم فیلم های تبلیغاتی ویدیوهایی هستند که چیزی را تبلیغ می کنند. برخلاف فیلم های پرزنت آموزشی و فروش محور که معمولا بر قشر خاصی متمرکز هستند و مخاطب خاص خود را دارند، فیلمهای تبلیغاتی به طور گسترده ای برای مخاطب عام تهیه و تلاش در معرفی محصول یا برند خاصی را می کنند.
اگر در اینجا هم بخواهم مثالی رو بزنم شما رو به مقایسه بین آموزش های آشپزی با هدف فروش ظروف نچسب آگرین در مقابل تبلیغ چیپس چیتوز دعوت می کنم تا بتوانید بهتر تفاوت این دو مدل از فیلم را تشخیص دهید.
 
 
5- تهیه فیلم پرزنت با هدف آموزش نیروی انسانی
یکی دیگر از کاربردهای فیلم های آموزشی در صنعت، آموزش قوانین، دستورالعملها، نکات ایمنی و مواردی است که کارکنان و کارمندان داخلی یک شرکت لازم است آنها را بدانند.
همه می دانیم که امروزه نیروی انسانی یک شرکت مهمترین و ارزشمند ترین دارایی های یک شرکت هستند.
لذا حفظ انگیزه کارمندان یک مجموعه از مهترین عنصرهای مدیریتی در یک مجموعه است. آنها همیشه باید آموزش ببینند و بخش منابع انسانی باید هر روز آخرین چالش ها و آموزش های لازم برای ارتقاء کارکنان را فراهم سازد.
بسیاری از شرکت ها در آموزش مطالب از ویدیو های آموزشی استفاده می کنند تا هم انگیزه کارکنان را برای کار بهتر و هم آنها را در جریان آخرین اطلاعات و تکنولوژی های مورد نیاز قرار دهند.

6- تولید فیلم پرزنت با محتوای یادگیری:
یکی دیگر از انواع فیلم هایی که در این روزها زیاد تولید و ارائه می گردد فیلم های با محتوای کلامی اطلاعاتی هستند که قصد از تهیه آنها صرفا ارائه اطلاعاتی در یک موضع مشخص به بیننده یا مشتری است. این مدل از فیلم ها یا صرفا از نوع گفتگو است و یا به شکل مستندی به ارائه محتوا می پردازد.
البته امروزه با توسعه فضای مجازی و شبکه های خانگی بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند تا معرفی و توسعه کسب و کار خود را از طریق اشتراک گذاری کلیپ و ویدیوهایی با موضوعات تفریحی و فان محقق کنند.
برای نگارش این متن از این صفحه کمک گرفتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 7 =